lauantai 30. heinäkuuta 2016

Reissussa

Joinakin iltoina sitä vain iloitsee suunnattomasti suomen luonnon kauneudesta ja kesäisestä ilmeestä. Otin kameran käteeni sen enempiä suunnittelematta, tökkäsin flipflopit jalkaan ja painelin pellon laitaan ottamaan satunnaisia otoksia ihanan sumuisesta ja utuisesta maisemasta, jonka kruunasi taustalla juuri laskeva aurinko. Paljaissa varpaissa kutitteleva märkä nurmikko, hyttysten ininä, fresh ilma, utuinen tunnelma ja huuhkajan huhuilu toivottivat minulle hyvää yötä viime sunnuntaina.

Maanantai aamuna suuntana oli Jyväskylä, minne matkustin äitini kanssa.  Kiertelimme ensiksi keskukset Jyväskylän keskustan ulkopuolelta. Saavuttuamme keskustaan, suuntasimme Sokos hotellille, ja veimme tarvaramme hotellihuoneeseemme ja sen jälkeen nälkä oli jo niin karmea, että ennen keskustan kauppojen kiertelyä oli pakko tankata. Äitini oli listannut ennen reissua hyviä syönti rafloja ylös, mutta eipä tästä sitten ollutkaan hyötyä paikan päällä. Olimme ajatelleet syövämme kreikkalaista ruokaa kreikkalaisessa ravintolassa, mutta meille selvisikin, että kyseinen ravintola oli mennyt konkkaan v.2014... Emme lannistuneet, kun äiti keksi, että menisimme yhteen hänen opiskeluajoiltaan tuntemaansa reilun kävelymatkan päässä olevaan ravintolaan... Noh tuota, tätäkään ravintolaa ei sitten todellisuudessa koskaan löytynyt. Alkoi jo suututtaa ja tiuskimme toisillemme kuin mitkäkin pikku kakarat. Itku-potku-raivarit olivat molemmilla hyvinkin lähellä☻☺ Kolusimme vielä yhden äitini listaaman ravintolan, mutta sen ovessa luki, että se aukeaisi vasta klo: 16:00 ja kello oli sillä, hetkellä n. puoli kolme. Tässä vaiheessa hermot alkoivat jo todella mennä. En yleensä mielelläni käy syömässä näin sanotuissa "roskaruoka paikoissa" ,mutta eihän siltäkään voitu tällä reissulla välttyä, kun vaihtoehtoja ei enään ollut ja kiukku oli kohonnut aivan uusiin sfääreihin. Noniin lopulta löysimme siis itsemme kotipizzasta maukkaiden kana kotzoneiden ääreltä. Siinä vaiheessa tämä sai mennä ruuasta ja masut saivat täytettä sekä mieli oli parempi.

Murkinoituamme nämä, jatkoimme matkaamme keskustan kauppakeskuksiin. Monen monta askelta ottaneina, sekä muutamaa hassua euroa köyhempinä lopetimme kierroksen keskustassa. Täytyy sanoa, että tällä kertaa en edes esittele ostoksiani täällä, sillä en löytänyt niin suurta saalista, että siitä saisi kunnollisen postauksen. Onko täällä muita keiden mielestä farkkujen ostaminen on maailman rasittavinta puuhaa? Hankimme jo päivällä liput finkinossa menevään Central Intelligence elokuvaan, koska tarkoituksena oli mennä sitä katsomaan illalla. Kun olimme kierrelleet tarpeeksemme keskustassa ja ostaneet leffa eväät suuntasimme takaisin hotellillemme. Lepäilimme hetken hotellihuoneessamme, sekä vaihdoimme vaatteita, kunnes jo lähdimmekin ihailemaan ihanan aurinkoista iltaa keskustan kaduille. Leffa alkoi 8:30 ja päättyi n.11 aikoihin. Ilma oli jo hieman viileä kun kävelimme elokuvista hotellille, mutta farkuilla ja topilla tarkeni vielä mainiosti. Itse elokuva oli todella hyvä toiminta komediaksi, toimintaa riitti ja komediaa oli sopivassa suhteessa. Eikä kaikki hauskuus ollut ennalta arvattavaa, mikä nosti ainakin itselläni elokuvalle pisteitä. Suosittelen siis vahvasti. Kannattaa käydä katosomassa jos kaipaat hauskuutta kesäloman loppusi ratoksi! ☺

Yövyimme reissullamme hotellissa, johon olimme molemmat tyytyväisiä. Hotellin lakanoiden pehmeys ja muhkea tyyny saattelivat väsyneet reissaajat uneen. Aamulla heräsimme eri aikoihin, mutta aamupalalle suunnistimme yhdessä kello 8:00. En tiedä mitään parempaa, kuin valmis aamupala, jonka joku on sinulle varta vasten laittanut♥ Ja kun siihen lisätään vielä valinnan vapaus, sekä aamukahvi kermalla♥♥♥ ei voi aamu huonosti alkaa!! Aamupala oli tosiaan täydellinen, jopa vastapaistettuja perunarieskoja sekä munavoita löytyi aamupala pöydästä. Aamupalan herkkujen nauttimiseen kuluikin tovi, mutta sillä ei ollut merkitystä, koska aamupala kuului reissumme kohokohtiin.

Tiistai oli varmaan tämän viikon lämpimin päivä ja siltä se myös tuntui, kun lähdimme aamupalan jälkeen kävelemään satamaan ja kävely reiteille. Kiertelimme keskustan lähiseutuja ja nautimme auringosta. Matkalla bongasimme mm. Neste rallia valmistelevia työmiehiä, rallikuskeja sekä sorsia. Aamupalallakin näkyi useampia rallihenkilökuntaan kuuluvia henkilöitä. Vietimme reilun tunnin ulkona kierrellen ja klo:11 palasimme hotellillemme pakkailemaan. Luovutettuamme hotellin kävimme vielä kiertelenässä keskustan kauppoja, mutta melko pian suuntasimme autollemme ja paluumatka alkoi.

Alkuviikko hurahti tosiaan tällä reissulla. Tajusin juuri, että käsillä on heinäkuun vika viikonloppu ja kohta lomaa on jäljellä enään yksi viikko. Tämäkin viikko on mennyt todella nopeasti. Torstaina kävin salilla ja perjantaina olin Iran kanssa. (siitä saatte kuulla ehkä myöhemmin kuvien kera☺) Tällä viikolla on tullut oltua todella paljon pihalla, kun keli on ollut näin ihanan lämmin. Säät ovat todella suosineet nyt loppu kuusta. Odotan kyllä jo koulua, mutta nautin kun vielä ei tarvitse herätä joka aamuiseen 6:16 pärähtävään herätykseen.

Rentouttavia viimeisiä lomapäiviä kaikille!!☻♥

♥:Jenni

1. Wautsi mitä kuvia! Btw, taisin just rakastuu sun hiuksiin! ♥ ;D

2. Onpa ihania, kesäisiä kuvia Suomen luonnosta! <3 Kyllä Suomi vaan on ihan mielettömän kaunis maa olla ja asua :)

Tahdoin Jo - I Already Did

3. Aivan mahtavia noi sumukuvat! Suomen luonto osaa kyllä olla todella kaunis <3 Munkin mielestä farkkujen ostaminen on aivan tajuttoman rasittavaa. On kivaa, jos se myyjä pystyy heti kertomaan sulle sen oikeen koon ja pääset sovittamaan, mutta sitten kun se pyytää näyttämään niitä niin oon ite aina aivan liian epävarma sellasissa asioissa :D Mieluummin shoppaisin vain yksin...

1. Kiitos♥ Ja haha joo oon samaa mieltä sun kanssa tosta myyjä jutusta!! Joskus ne yliaktiiviset myyjät on kamalia ja rauhassa shoppailu on tosiaan kivempaa :D

4. Tosi kivoja kesäisiä kuvia! Noi sumukuvat varsinkin on ihania :-)

5. Nättejä kuvia! ja mitä tulee farkkujen ostamiseen niin viimeksikin tilasin vain sokkona netistä ettei tarvitse kokea sitä sovittamis rumbaa :DD